Monday, August 19, 2013

Boooo... You're The Worst!

Hello... bloggers!!!

Images taken from Google

Arghh!!! Geramnya!!!!!!!!!!

Sakit hati sangat! Benci sangat!
Saya sangat-sangat bengang dengan GDex!
Saya rasa allergic bila tengok mana-mana online shop
guna khidmat courier GDex dan sewaktu dengannya.
Secara automatik saya akan reject dan cancel terus website tu.

Minggu lalu saya ada order barang dari Zalora.
Sebelum ni dah pernah order dari Zalora tapi penghantaran ok pula.
2 hari dah sampai. OK, I'm impressed!
Entah kenapa kali ni tidak. Period ke apa. Huh.
Order pada 14 Ogos 2013. Saya pun tunggu la sebab kalau
kawasan saya ambil masa 2 - 3 hari macam tu la.
So, saya expect hari ni sampai. Tunggu sampai jam 2 petang tapi tiada.

Saya pun track la no.order saya tu. Teka bila sampai?
15 Ogos 2013 jam 10 malam dah sampai.
Kalau macam tu, 16 Ogos 2013 dah boleh hantar sepatutnya.
Saya pun mula la telefon GDex tempat saya.
4 nombor(Office) dah saya cuba tapi tiada satu pun yang jawab.
Saya cuba lagi telefon guna no.handphone. Ada.

Saya pun tanyakan order saya. Orang tu pula suruh call office.
Dah banyak kali call tapi satu pun tak kena jawab cik kak oi.
Lepas tu, dia tolong check. Dia kata order saya tu tak kena tulis 
nombor telefon saya, tu sebab tak kena hantar. Biar betul?
Nampak tak mereka nak salahkan pihak Zalora? Entah la.

Saya guna alamat kawan saya(kawasan bandar) sebab
pihak GDex tak hantar ke alamat saya dengan alasan
tak banyak barang hantar di kawasan saya.
Tapi bila guna alamat di bandar, hasilnya sama saja! Shit.

Gara-gara GDex, kawan saya terpaksa tunggu selepas waktu bekerja.
Jam 5.30pm, itu pun bukan di alamat yang sepatutnya tapi tempat lain.
Orang bekerja nak balik cepat. Nak berehat. Rumahnya bukan dekat
yang GDex suruh tunggu lama-lama. Melampau betul la GDex ni!

Satu lagi, order saya tu bukannya berharga RM10.
Tapi berharga RM232. Sekali lagi saya ulang, RM232.
Bukannya benda murah yang GDex nak lambat-lambatkan.
Delivery Service YOU TRUST konon. Ceh! (Muntah hijau aku)

Pihak Zalora sepatutnya kena ambil perhatian dalam soal ni.
Jaga la hati customer anda ni. Saya yakin ramai yang
di luar sana mengalami masalah yang sama seperti saya cuma
mereka tak nak tampil untuk memberikan komen.

Saya tertanya-tanya kenapa mereka tak menggunakan khidmat Poslaju?
Khidmat servis Poslaju SEJUTA kali lebih baik dari courier 
makan gaji buta tu! 
Kalau la ada anugerah untuk khidmat penghantaran ianya
layak diberikan kepada POSLAJU saja!
Sebab Poslaju ada di mana-mana dan tak menyusahan orang.

Kenapa la nama saya saja banyak kali tertera dalam memberikan komen.
Saya peduli apa? Ada aku kisah?
Yang penting biar mereka tahu macamana cara
dan servis mereka tu.


VERY BAD SERVICE !!!



Sekian






Apa kata anda? KOMEN je ...

18 comments:

  1. sy rsa mcm penah bca jgk kes mcm awk ni bla shopping kt zalora..ntahla, mybe dorg mdlm mood rya lg kot..huhu..sbar ya awk..hopefully brng tu slmt smpai pd awk soon :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. barang dah sampai, shu. tapi itu pun setelah di telefon. boleh-boleh GDex kata Zalora tak tulis no.tel saya? sekali saya ambil barang dari tempat kawan saya, ada pun. agak2 la nak tipu kan. saya kesian kat kawan saya tu. 1 jam menunggu selepas waktu bekerja lagi. orang dah la penat. jarak rumah antara ofis, 1 jam. driving lagi. huhu.:(

      Delete
  2. pernah gak kena dgn gdex ni.. punyalah tunggu van dia dtg tapi tak juga sampai. bila check tracking, dia tulis takleh hantar sbb takde org kat umah.. hangin lah sekejap tapi nasib baik esoknya diaorang hantar lagi sekali. kalau x hantar gak mmg kena call jugakla... kena 2x plak tu... poslaju tu pun lebih kurang gak tapi bukan selalu lah. kadang2 je dia buat hal mcm gdex tuh... buat tensen je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu hanya alasan je, Alya. takde orang pun sekurang-kurangnya call la. ini ada langsung tak call pun. poslaju di sana pun buat hal juga ke? di sini ok je. sangat efisien. barang sampai je, poslaju sms suruh ambil sebab poslaju di sini takut ada yang terlepas pandang. tu sebab poslaju menggunakan khidmat sms.:)

      Delete
    2. itulah.. dahla takde bagi notis ke apa, call apatah lagilah kan... tetiba je kata takde org kat umah.. mana tak hangin... poslaju plak tak selalu kena sbb biasanya masa diaorg dtg ada org kat umah. cuma kadang2 jelah, beriya tunggu tapi bila check kata "unable to deliver" padahal sampai pun tidak. takde pulak diaorg call or sms ke... selalu bagi notis je suruh dtg ambil kat ofis diaorg. itu bila memang betul2 takde org kat umah la..

      Delete
    3. Mungkin yang tak call tu pekerja yang pemalas. Orang pemalas je akan buat begitu. Logik ke kalau tak call tapi notis barang gtau tiada orang. Huhu. Pelik.

      Delete
  3. baru nak beli kasut dekat sana huhuhu. Sama lah kita, tapi saya beli dekat owner lain, barang saya nak dekat seminggu baru sampai. GDEX selalu call tapi bila GDEX call saya dekat kelas macam mana nak jawab. Seminggu mcm tu baru dapat barang tu pun dia salah hantar alamat ! Dia hantar dekat rumah orang lain mcm tu je, hantar tepi pagar rumah orang tu, nasib baik jumpa. Kalau tak jumpa -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lagi satu hal. ada ke patut tinggalkan macam tu je? tak amanah langsung! kalau ya pun tolong simpankan la dulu. ada ke patut main hentam letak kat rumah orang? gila. huhu.

      Delete
  4. klu tertera nama GDEX terus sis dh tau ape masalah. huhu. puteri igt x yg sis bgtau kt fb psl brng sis dari zalora x smpai2 lg, yg sis guna voucher RM50 tu. Rupanya diorang punya staff salah tulis alamat sis kt kertas poslaju tu. alamat dlm invoice btul, yg dkt kertas poslaju tu salah. adoi bertambah pening n hairan sis. bila sis baca mslh puteri lg bengang dgn diorang. kebanyakkan seller yg x nak guna poslaju sbb tkut brng customer rosak, lg satu xde insurans. ni bila dh ade sume, dh lambat pula campur pemalas. adeh. apepun sabar ye puteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dasar pemalas! ikut suka hati mereka je kan tulis alamat. huhu. eh, bukan poslaju ada insurans ke? saya lebih suka guna poslaju sebab pejabat pos ada di mana2. senang. takkan la saya nak kena pergi bandar semata nak ambil barang? tak ke bazir wang, masa dan tenaga saya? nak ke bandar ambil masa 1 jam 30 minit. rumah saya jauh. mereka kan dah disediakan lori atau van untuk hantar barang. kenapa mereka masih tak boleh hantar? bukan mereka jalan kaki pun. GDex betul-betul menyusahkan! saya merajuk dengan Zalora tak nak angkat call mereka hari tu. :(

      Delete
    2. sis penah tanya sorang seller ni nape x guna poslaju sbb senang. dia kata poslaju xde insurans. x silap sis dia ade kata gak yg poslaju ni cas mahal. hmmm. mmg btl puteri, xkan nk g bandar semata2 nk ambil brng. dhla byr perkhidmatan diorang pastu malas pula. eeeee! geram tau.huhu. oh, zalora ade kol puteri ye. yg byk kol sis masa tu gdex, langsung sis x angkat. hehe. lantak la. zalora cuma sibuk sms n email je. cisss

      Delete
    3. Mungkin caj insurans mahal tu sebab tak guna poslaju. Tu la, sis. Dah dibayar tapi malas. Hm.. A'ah, Zalora ada call banyak kali tapi saya sengaja tak angkat. Kebetulan waktu tu masih tidur. Takkan nak jawab dengan suara baru bangun. Malu la saya. Hahahahahaha..

      Delete
  5. Menyusahkan jak cdak ya. Lempang baruk tauk. Hehe. Dahlah brg mahal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang menyusahkan. :( Kira nak lempang juga. Hehe. Kak Zie ni buat lawak la. Hahahahaha.:D

      Delete
  6. POSLAJU always in my heart! tp penah kuar newspaper satu kes posmen2 pos Malaysia buang barang2 dalam semak kat hutan je sbb malas nk anta.. hai la, mcm mane nk maju sistem penghantaran malaysia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Aisyah. Yeah, me too! Betul ke? Kes bila tu? Huhu. Nasib baik boleh track no. barang. Sebaiknya bukti slip tracking tu jangan buang. Itu bukti yang kita ada pos. :)

      Delete