Friday, April 4, 2014

March Favorites 2014

Hello... bloggers!!!


March Favorites 2014




Cetaphil Gentle Skin Cleanser

Nak cerita dulu pengalaman guna Cetaphil ni.
Kira ni pilihan terakhir la katakan sebab sebelum ni guna MooGoo.
Memang tiada efek pun MooGoo tu pada kulit saya. *sigh*
Mula-mula pakai Cetaphil bosan juga sebab tiada buih. 
So, tak nak membazir terpaksa la habiskan. Mahal weh.
Dalam 2 minggu tu saya perasankan kulit saya dah tak kering.
Terutama di kaki sebab saya selalu skip pakai lotion di sana.
Lepas tu kulit hitam akibat sunburn pun menggelupas tapi tak sakit la.
Jangan risau k!
Lepas tu hitam pada lutut pun dah semakin cerah.
Serius terkejut sangat dan rasa happy!
Tiada satu pun wash/scrub/exfoliator dapat buat begitu seperti Cetaphil.
Sekarang kulit yang sunburn telah sekata dan tiada lagi kulit kering.
Siapa ada eczema dan kulit sangat kering tu cuba la Cetaphil.

100% recommend this for sure!



Buktinya saya telah re-stock Cetaphil ni.
Beli yang pack of 2 sekali.
Jimat sikit dan ada free Moisturizing Cream lagi.

Product : Cetaphil Gentle Skin Cleanser (Face & Body)
Weight : 473ml
Suitable : For All Skin Types
Rating : 10/10

- Mild, Soothing
- Ideal for face, hands & body
- Help skin retain needed moisture
- Rinses easily and leaves skin feeling soft, smooth & healthy
- Non-irritating Formula
- Softens as it cleans
- mild enough to cleanse a baby's delicate skin
- Non-comedogenic
- Frangrance free
- Dermatologist recommended


Sunsilk Nourishing Soft & Smooth Spray

Sebelum ni guna L'oreal Nutri-Gloss Conditioning Spray.
Tak pernah tukar ke brand lain.
Plus, saya suka pakai jenis spray sebab senang.
Kali ni terasa nak mencuba brand lain.
Sunsilk spray ni best juga cuma saya tak suka baunya. Hehe.
Kalau nak pakai kena goncang dulu sebab ada 2 lapisan.



Maybelline Dream Mousse Blush (50) Cloud Wine

Satu-satunya Maybelline blush jenis mousse yang saya ada.
Saya beli di Mysale. Tak banyak shade masa tu.
Apa yang bestnya blush ni senang nak pakai.
Tidak melekit, warna sangat cantik dan jenis shimmer + micro glitter.
I love shimmer & glitter! <3



Product : Maybelline Dream Mousse Blush 
Shade : Cloud Wine (50) (Natural Plum Rose)
Type : Shimmer + Micro glittery.
Weight : 5.75g (Glass Jar)
Rating : 10/10



Revlon Colorburst Matte Balm

Saya pilih shade Audacious sebab tertarik dengan warnanya.
Ada 2 warna 'orange' sebenarnya tapi Audacious ni lain sikit.
Ianya warna tangerine. 
Terus teringat pada buah tangerine. Sedapnya!



Product : Revlon Colorburst Matte Balm
Shade : Audacious (Tangerine Orange)
Type : Matte
Weight : 2.7g
Rating : 9/10 


Catrice Cosmetics Pure Shine Colour Lip Balm | Don't Think Just Pink

Dah lama dapat colour lip balm ni cuma dalam bulan Mac tu baru pakai. :D
Hadiah GA dari Kak Fatimahearts.
Sebab utama saya peramkan colour lip balm adalah warnanya.
Tapi saya cuba juga dan terus suka sebab sangat moist dan shine.
1st time pakai baby pink tau! Huahua.
Bila perhatikan nampak nice juga. :P
Boleh tengok review di sini.


Rimmel London Lasting Finish by Kate Lipstick | Kiss Of Life 111 

Lipstick ni antara wishlist saya.
Beli di ASOS time sale.
Lipstick ni jenis matte.
Boleh tengok review di sini.


That's all~


(^-^)"



Apa kata anda? KOMEN je ...

8 comments:

  1. Revlon Colorburst Matte Balm colour tu mcm menarik! harus cari ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang menarik! Ada lagi warna cantik sebab masa beli ni ada 2 pilihan warna. :)

      Delete
  2. Saya pun suka Cetaphil. Dulu selalu pakai Cetaphil tapi sekarang dah tak mampu. Hehe. Btw, saya tag June untuk buat Drugstore Diva tag. :D

    http://beautandthebeast.blogspot.com/2014/04/tag-drugstore-diva.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seksa kalau kulit sensitive ni. Cetaphil juga yang dia nak. Haha. Eh, bukan tak mampu tapi malas kan? Kulit Nabilah jenis sensitive ke? Kalau tidak, pakai sabun apa pun boleh. Senang dan jimat. Oh ya, saya dah tahu pasal TAG tu dari awal Nabilah post lagi. Hihi. Best! Nanti saya buat k... :)

      Delete
  3. baru jumpa blog june..akk follow guna google friend ek..

    ReplyDelete
  4. nice :)
    yang audacious itu orange nya sedikit kemerah2an ya?
    soalnya waktu itu swatch di bibir,ga terlalu orange seperti di kemasannya..

    http://fashionismylife96.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Karina.

      Audacious tu seperti Tangerine Orange. Ya, ada sedikit kemerahan. Kadang kalau apply dibibir tidak sama mcm swatch ditangan. :)

      Delete