Thursday, February 27, 2014

Katy Perry Lashes OH, HONEY! , Rimmel London Apocalips & Rimmel London Lasting Finish by Kate Lipstick

Hello... bloggers!!!

Baru-baru shopping lagi tapi di ASOS.
1st time ni... tu pun sebab ada sale up to 70%.
Siapa yang tak nak lepaskan peluang kan?
Plus, ada wishlist saya dan sekaligus cari lipstick untuk majlis nanti.

Order 6 Feb dan sampai 20 Feb.
Paling best ianya free shipping. Yay!
Tapi yang tak best cara mereka pack barang tiada bubble wrap.
Kotak saya tu kemek seperti kena hempap batu. Huhu.
Nasib baik tak jadi order powder masa tu sebab instinct saya kata jangan.





Katy Perry Lashes OH, HONEY! | RM22.00

Masa nak beli ni saya agak keliru mana satu nak pilih.
Maklum la tak nak tersalah pilih. 
Pilihan saya antara OH, HONEY!, OH, MY! dan Cool Kitty.
Bila tengok review demi review, akhirnya saya pilih OH, HONEY!
So yeah, saya puas hati sangat sebab bila saya cuba pakai sebelah
terus dalam hati sebut WOW! Cantik dan berkualiti. :)



Packaging box pun cantik. Setiap jenis berlainan warna dan corak.
Rasa menyesal pula beli 1 jenis saja. :P



Rimmel London Lasting Finish by Kate Lipstick (Matte)
111 (KISS OF LIFE) | RM19.00 

Antara wishlist saya sebab Rimmel versi Kate ni cepat sold out di tempat saya.
Bila dah sold out, Watsons dah tak re-stock lagi. Then, discontinued.
Saya suka lipstick matte sebab tahan lama berbanding jenis lain.

ASOS tak jual banyak warna jenis matte ni.
Saya pilih warna merah sebab nak cari warna merah untuk majlis nanti.
Tengok review memang warna yang saya nak tapi bila saya pakai jadi lain.
Jadi warna merah gelap gitu. T-T



Product : Rimmel London Lasting Finish by Kate Lipstick
Code : 111 (KISS OF LIFE)
Type : Matte
Color : Red or Dark Red (For different people)
Scent : Yes. Floral scent 
Pigmented : 8.5/10
Texture : light, moist, long-lasting, slightly shine
Packaging : 9/10 (NO box)
Price : RM19.00 (Sale)
Where : ASOS



NO Camera 360 | NO Edit (Only crop) | Bare Face | Front Camera | Time : 4pm



Rimmel London Apocalips Lip Lacquer 501 Stellar | RM25

Antara wishlist saya juga sebab tertarik dengan kepekatan warnanya.
Agak keliru juga masa nak pilih warna.
Semua cantik!



Entah berapa kali saya google pasal Apocalips saja. Haha.
Akhirnya saya memilih warna Stellar.
Sebenarnya ada banyak pilihan hati tapi terpaksa pilih satu saja dulu.



Kalau nak beli, pastikan Apocalips anda tu ada sticker seal.
Itu menandakan ianya 'NEW'.



Pastikan juga sebelum menarik keluar, ianya 'clear' seperti dalam gambar.
So, Apocalips saya tu masih 'NEW' a.k.a belum kena guna. Yay!



Saya suka berus/applicator yang tajam dan tidak tebal.
Senang nak pakai ikut bentuk bibir.




Product : Rimmel London Apocalips
Code : 501 (Stellar)
Type : Lip Lacquer
Color : Vivid Coral, Pink undertone
Scent : Yes. Not overpowering 
Pigmented : 9.5/10
Texture : shine, non-sticky, light, moist, long-lasting
Packaging : 8/10 (NO box)
Price : RM25.00 (Sale)
Where : ASOS

**P/S : Don't apply too much. It will leave lipstick stains on your teeth. 



NO Camera 360 | NO Edit (Only crop) | Bare Face | Front Camera | Time : 5.30pm


**Pencahayaan masa ni agak suram sebab jam 5.30pm di sini mau gelap sudah.


**Saya tidak pakai lip balm masa ni tapi kedua-dua lipstick/lip lacquer ni 
tidak mengeringkan bibir. Tapi untuk hasil yang cantik, mesti scrub bibir
dulu dan jangan lupa pakai lip balm. ;)


Keseluruhan, saya sangat berpuashati dengan pilihan saya terutama
Rimmel London Apocalips Stellar sebab suka sekali dengan warnanya
dan Katy Perry Lashes Oh, Honey! sebab ini merupakan pertama
kali saya beli bulu mata palsu yang cantik! I love it!



>> Sekali lagi, terima kasih tidak terhingga kepada kawan saya,
Nabilah (blogger), sebab dia dah banyak tolong orderkan barang. Hehe.
Thank you very much, dear. Muahhh... (^-^)" <<


Thanks for reading!



Apa kata anda? KOMEN je ...

2 comments:

  1. Hee welcome June! Muahhh! <3 Cantiknyaaa Rimmel Apocalips tu! Rugi tak beli haritu. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik! Nanti ada sale lagi boleh la beli. Saya pun nak beli lagi ni kalau ada sale dan yang penting mesti free shipping. Hehe. :D

      Delete